Misyonumuz

Elektriğin temel yaşam gereksinimlerinden biri olduğuna inanıyoruz. Tüm BEDAŞ çalışanları olarak, tedarikçilerimiz ve iş ortaklarımız ile birlikte memnuniyetinizi hedef belirleyip; kaliteli ve kesintisiz enerjiyi sizlere ulaştırmak için durmaksızın çalışıyoruz.

Vizyonumuz

Şebekemizin; hem teknik hem de ekonomik performansını sürekli iyileştirip geliştirerek, sadece günümüz koşullarını değil, hizmet verdiğimiz müşterilerimizin gelecekteki beklentilerini de dikkate alacak bir planlama yöntemi uygulayarak; arıza sayısı ve sıklığının az, kaliteli elektrik arzının ise sürekli gerçekleşmesini sağlayarak sektörde liderliğimizi muhafaza etmek.

Entegre Yönetim Sistemleri Politikası (Kalite, Çevre, İSG)

Boğaziçi Elektrik Dağıtım A.Ş. olarak elektrik dağıtım hizmetleri sunumu sırasında;

ISO 9001, ISO 14001 ve ISO 45001 Yönetim Sistemlerinin tüm gereksinimlerine uyarak, çalışmalarımızı; sürdürülebilirlik, sürekli iyileştirme ve tüm paydaşlara katkı prensibi çerçevesinde yürütmeyi,

Elektrik dağıtım hizmetini gerçekleştirirken ilgili tüm zorunlu yasa ve yönetmelikler ile müşteri şartları ve diğer şartlara koşulsuz uymayı,

Yenilikçi yöntemler kullanarak Elektrik Dağıtım hizmetinin kalitesini sürekli yüksek tutmayı ve bu konuda sektöründe lider ve örnek olmayı,

Kalite, Çevre ve İSG konusunda çalışanlarımızda sorumluluk bilincini arttırmak üzere eğitimler vereceğimizi,

Malzeme ve enerjiyi verimli kullanarak enerji performansımızı sürekli iyileştireceğimizi,

Faaliyetlerimiz nedeniyle oluşan atıklarımızı mümkün olduğunca azaltıp geri dönüşüm kapsamında tekrar geri kazandıracağımızı,

Geleceğe daha yaşanabilir bir Dünya bırakmaya katkı sağlamak üzere süreç planlarımızda çevre faktörünü dikkate alacağımızı,

İşle ilgili yaralanma ve sağlığın bozulmasının önlenmesi için güvenli ve sağlıklı çalışma koşullarının oluşturulmasını,

Kazaları henüz oluşmadan önlemeyi, tehlikelerle kaynağında mücadele ederek ortadan kaldırmayı ve İSG risklerini azaltmayı,

Çalışan ve çalışan temsilcilerinin danışma ve katılımını sağlamayı,

Müşteri Memnuniyeti Politikamız ile kesintisiz ve uygun şartlarda elektrik sunmayı taahhüt ederiz.

Çağrı Merkezi Politikamız

Boğaziçi Elektrik Dağıtım A.Ş. olarak Çağrı Merkezi hizmetimizin sunumu sırasında;

Müşteri ihtiyaçlarını gözetmeyi,

Hizmetimizi gerçekleştirirken zorunlu yasa, yönetmelik ve müşteri şartlarına uymayı,

Çağrı Merkezi ilkelerimiz çerçevesinde taleplerinizi ele almayı taahhüt ederiz.


İlkelerimiz;

Elektrik dağıtım şirketleri çağrı merkezleri arasında öncü olma,

Sürekli ve hızlı erişilebilir olma,

Dürüst, objektif ve nitelikli iletişim kurma.

Müşteri Memnuniyeti Politikamız

Boğaziçi Elektrik Dağıtım A.Ş. olarak müşteri şikayetlerinin çözümünde;

Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sisteminin tüm gereksinimlerine uyarak süreçlerimizi sürekli iyileştirmeyi,

Elektrik dağıtım hizmetini gerçekleştirirken zorunlu yasa, yönetmelik ve müşteri şartlarına uymayı,

Müşteri Memnuniyeti politikamız çerçevesinde şikayetleri ele almayı taahhüt ederiz.


Müşteri Memnuniyeti İlkelerimiz;

Şeffaflık

Erişilebilirlik

Cevap verebilirlik

Objektiflik

Gizlilik

Hesap verebilirlik

Bilgi Güvenliği Politikamız

Boğaziçi Elektrik Dağıtım A.Ş. (BEDAŞ) olarak Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemimiz çerçevesinde;

Kuruluşumuz ve bilgi sistemlerine ilişkin 3.taraflar ve abonelerimizin bilgilerinin gizliliği, bütünlüğü ve erişilebilirliğinin sağlanmasını,

Bilgi Güvenliği kapsamında ISO 27001 standardı, ilgili yasal mevzuat ve şartlar ile üçüncü taraflar ile yapılan sözleşmelere uymayı,

Varlıklarımıza ilişkin tüm riskleri sistematik bir biçimde yöneterek azaltmayı ve böylelikle tüm paydaşlarımızla sürdürülebilir ilişkiler kurmayı,

Yaşanan bilgi güvenliği olayları ve ihlallerini yeniden oluşmasını engelleyecek biçimde düzeltmeyi ve

Tüm çalışanlarımızın bilgi güvenliği konusundaki farkındalıklarını artırmayı taahhüt ederiz.

3. Taraf Bilgi Politikamız

AMAÇ

Bu doküman; 3. tarafların erişebildiği bilginin korunması amacıyla kuralları belirlemek amacıyla oluşturulmuştur.


KAPSAM

Bu politika, tüm BEDAŞ personeli ve 3. taraf çalışanlarını kapsamaktadır.


POLİTİKA METNİ

1. 3. taraflarla herhangi bilgi alışverişi yapılmadan ve BEDAŞ’ın sistemlerine erişmeden önce BGYS.FORM.009 Kurumsal Bilgi Güvenliği Sözleşmesi imzalanmış olmalıdır.

2. Sadece uygun yetkileri almış olan 3. taraf çalışanların BEDAŞ’ın bilgi veya iletişim sistemlerine erişimi olmalıdır.

3. BEDAŞ dışından gelen bakım ve tamir çalışanlarının çalıştıkları şirketler ile BEDAŞ’ın kontrollü bölgelerinde çalışma yapacaklarsa (veri merkezi, ana kumanda odası, SCADA odası vb.) BGYS.FORM.009 Kurumsal Bilgi Güvenliği Sözleşmesi imzalanmış olmalıdır.

4. BEDAŞ isminin halka yayınlanacak dokümanlarda kullanılabilmesi için üçüncü tarafların uygun kişiler tarafından yetkilendirilmesi gerekmektedir.

5. Sadece yetkilendirilmiş ve izin verilmiş tedarikçiler BEDAŞ ile çalışmakta olduklarını veya yapmakta oldukları işin içeriğini 3. taraflara bildirebilirler.

6. BEDAŞ’ın bilgilerine erişimi olan 3. taraf personel değişiklikleri derhal ilgili proje / sistem yöneticisine bildirilmelidir.

7. BEDAŞ tedarikçileri (bilgi ve bilgi varlıkları ile ilişkili) bilginin gizlilik, bütünlük ve erişilebilirliğini korumadığı/koruyamadığı durumda derhal gerekli bilgi güvenliği önlemleri alınır ve BT Yardım Masası’na bildirmelidir.

8. BEDAŞ için yazılım geliştirme vb. hizmet geliştirmeleri yapan tedarikçiler BEDAŞ’ın tüm politikalarına uymalıdır.


YAPTIRIM

Üçüncü Taraf Güvenliği Politikasının ihlali durumunda BGYS.FORM.009 Kurumsal Bilgi Güvenliği Sözleşmesi ve kuruluşla yapılmış diğer sözleşme maddeleri ve BEDAŞ çalışanın da ihlali durumunda “Bilgi Güvenliği Kurulu” ve bir üst yöneticinin onayıyla “EYS.YON.005 Disiplin Yönetmeliği”nde belirtilen kurallar ve ilgili maddeleri esas alınarak işlem yapılır.

VARLIK YÖNETİMİ POLİTİKAMIZ

Boğaziçi Elektrik Dağıtım A.Ş. olarak elektrik dağıtım hizmetleri sunumu sırasında;


Varlık Yönetimi Yönetim Sistemi; şirketimizin stratejik varlık yönetimi planına ulaşmak amacıyla, varlıkların maliyetlerini, risklerini, fırsat ve performanslarını doğru yaklaşım, planlama ve uygulamalar ile analiz edip varlıklardan maksimum fayda sağlamayı hedeflemektedir.


Standartlara uygun Varlık Yönetim Sistemi kurmayı, varlık yönetimi aktivitelerini ulusal ve uluslararası kurallara, yasalara ve diğer gerekliliklere uyumlu olarak yürütmeyi taahhüt ederiz.


Varlık yönetimi fiziksel varlıkların yaşam döngüsüne bütüncül bir yaklaşım sergileyen, doğru kararların alınması ve ilgili süreçlerin optimizasyonu ile uğraşan, bakım yönetiminin evrimleştiği koordineli faaliyet ve eylemler bütünüdür. Varlıkları tüm yaşam döngüleri boyunca etkin kullanmayı, sürdürülebilir hale getirmeyi, sürekli olarak geliştirmeyi ve iyileştirmeyi taahhüt ederiz.

Kalite Belgelerimiz

pdf-foto
ISO 9001
Görüntüle
pdf-foto
ISO 10002
Görüntüle
pdf-foto
ISO 14001
Görüntüle
pdf-foto
ISO 18295-2
Görüntüle
pdf-foto
ISO 45001
Görüntüle
pdf-foto
ISO IEC 27001
Görüntüle
pdf-foto
ISO 55001
Görüntüle

Kalite Yolculuğumuz

Boğaziçi Elektrik Dağıtım A.Ş. toplam kalite yönetimi uygulamalarına 2009 yılında başlamış ve müşterilerinin beklentilerini aşmayı hedefleyerek uygulamalarını günümüze değin sürekli geliştirmiştir.

Bu çerçevede tüm iş süreçlerinin gözden geçirilmesi ve iyileştirilmesini hedefleyerek önce ISO 9001:2008 standardı çerçevesinde Kalite Yönetim Sistemini kurmuştur.

Sistemin sürekli gelişimi devam ederken 2015 yılında “Kurumsal Bilişim Sistemi” ile “Endüstriyel Kontrol Sistemleri”ni standartlara uygun bir şekilde işletmek üzere ISO 27001: 2013 standardı çerçevesinde Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemini kurmuş ve 2016 yılında bu standart çerçevesinde belgelendirilen ilk Elektrik Dağıtım şirketi olmayı başarmıştır.

Kalite çalışmaları açısından sürekli gelişimin hızla devam ettiği 2016 yılında ayrıca “Kuruluşlarda şikayetlerin ele alınması için kılavuz bilgiler” içeren ISO 10002:2014 standardı çerçevesinde Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi belgesi de almış ve koşulsuz müşteri memnuniyeti hedefini bir kez daha ortaya koymuştur.

Günümüzde çevresel etkilerin küresel anlamda tüm ülkeleri ilgilendirdiği bu dönemde BEDAŞ, hizmetlerinden kaynaklanan olumsuz etkilerin azaltılmasını hedefleyerek ISO 14001:2015 standardı kapsamında Çevre Yönetim Sistemi kurmuş ve 2016 yılı sonunda belgelendirilmiştir. Aynı dönemde Kalite Yönetim Sistemini ISO 9001standartının 2015 versiyonu ile geliştirmiş ve belgeyi almaya hak kazanmıştır.

2017 yılında TS EN 15838 “Müşteri ilişkileri merkezleri - Hizmetin yerine getirilmesi için kurallar” standardı kapsamında Çağrı Merkezi Yönetim Sistemini ve OHSAS 18001 İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemini kurmuştur.

2018 yılına gelindiğinde ISO/ IEC 27001:2013 Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemine Çağrı Merkezini de dahil ederek kapsamını genişletti. Aynı yıl İş Sağlığı ve Güvenliği kapsamında yeni yayınlanan ISO 45001:2018 standardı kapsamında sistemini revize etti ve dış denetimini başarı ile tamamladı.

2019 yılında gelindiğinde ISO 55001:2014 standardı çerçevesinde Varlık Yönetim Sistemini kurmuş ve belgeyi almaya hak kazanmıştır. Aynı dönemde Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemini ISO 10002 standardının 2018 versiyonu ile geliştirmiş ve belgeyi almaya hak kazanmıştır.

2021 yılına gelindiğinde TS EN 15838 standardı yerine Çağrı Merkezi Yönetimi kapsamında yayınlanan ISO 18295-2:2017 Müşteri İletişim Merkezleri Yönetim Sistemini kurmuş ve belgeyi almaya hak kazanmıştır.